Chaosgroup officialise Vray for Blender !
Voici le communiqué :
We believe that the open source community plays a strategic role in the development of the computer graphics industry. Bringing our decade-long experience and innovation with the efforts of the open source community, we are devoting resources toward the development of V-Ray for Blender.
Andrey Izrantsev, the developer of V-Ray for Blender, has recently joined the Chaos Group team and he is working actively on the better integration of V-Ray and Blender. Blender artists and designers can now utilize the full set of features included in the V-Ray rendering system.
Check out the V-Ray for Blender product page and join the Blender community on our forum!
Ils ont mis le temps à l’officialiser, mais c’est enfin chose faite !
A savoir que la version actuelle est pour la V2 de Vray, la 3 est en court de portage par Andrey Izrantsev comme indiqué dans le communiqué.
Comme nous l’indique exl100 sur le forum, il y a des restrictions pour les utilisateurs Mac.
« V-Ray 2.x Standalone does not support GPU rendering on Apple® Mac OS®
The V-Ray framebuffer works only with 32-bit versions of V-Ray Standalone on Apple® Mac OS® »
N’hésitez pas à aller sur le forum Chaosgroup de Vray, Andrey est très sympa et vous pourrez tester la version actuelle via la démo comme on l’a précisé plusieurs fois.
Pour ma part j’ai pu tester une des dernières versions avec les nodes etc. C’est très prometteur !